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segunda-feira, 31 de maio de 2010

Who are You and What is your Nature?


An object is called a 'vastu' and is eternal nature is known as its nitya-dharma, or eternal religion. By Krsna's desire, when an object is formed, a particular nature is inherent in that structure as an eternal concomitant factor. This very nature is the nitya-dharma, or 'eternal religion' of the object.


The nature of an object becomes altered or distorted when a change takes place within it, either by force of circumstance or due to contact with other objects. With the passing of time, this distorted nature becomes fixed and appears to be permanent, as if it were the eternal nature of that object. This distorted nature is not the true nature.


For example, water is an object, and its nature is liquidity. When water solidifies due to certain circumstances, it becomes ice. The acquired nature of solidity takes the place of its inherent liquid nature.

In reality, this acquired nature is not eternal. Rather, it is occasional or temporary, arising because of certain external causes. When this external cause is no longer effective, this acquired nature vanishes automatically.

On the other hand, the true nature is eternal. The object's true nature is not distorted. It may appear distorted, but it still remains inseparably connected with its object. The original nature will certainly become evident again when the proper time and circumstances arise.

What is our true nature? We are souls, coming from Krishna. "Jivera svarupa hoya nitya Krishna-dasa." Our eternal nature is to serve the Supreme Personality of Godhead, Krishna. We are all Krishna dasa or Krishna dasi, in any form. This is transcendental. It cannot be changed. This physical body may be changed, but that never changes.

Because of a certain cause or circumstances, the living entity has forgotten his eternal nature or duty - the service to the Supreme Lord. When the fortunate living entity receives the association of devotees, in that association his eternal nature can again be revived.


The acquired nature is its occasional religion or function. What is occasional and what is transcendental? If one knows this difference, he can do real bhajana and serve Krishna. It is therefore essential to know these truths. We should not think, "I am the wife of that person," "I am husband of that person," "I am from Nigeria," "I am from England," "I am Christian," "Hindu," "Vaisnava."

- Srila Bhaktivedanta Narayana Goswami Maharaja


fonte :

http://www.facebook.com/profile.php?id=1080630638#!/notes/pure-bhakti/who-are-you-and-what-is-your-nature/132478813429022




TRADUÇÃO ELETRONICA =


Quem é você eo que é a sua natureza?

Um objeto é chamado de vastu 'e é a natureza eterna é conhecida como a sua nitya-dharma, ou a religião eterna. Pelo desejo de Krishna, quando um objeto é formado, de natureza particular é inerente a essa estrutura como um factor eterna concomitante. Essa natureza é a nitya-dharma, ou "religião eterna" do objeto.



Por exemplo, a água é um objeto, e sua natureza é de liquidez. Quando a água se solidifica, devido a certas circunstâncias, torna-se gelo. A natureza da solidez adquirida toma o lugar da sua própria natureza líquida.

Na realidade, a natureza adquirida não é eterno. Pelo contrário, é ocasional ou temporária, decorrente do facto de certas causas externas. Quando esta causa externa não é mais eficaz, a natureza adquirida desaparece automaticamente.

Por outro lado, a verdadeira natureza é eterna. verdadeira natureza do objeto não é distorcida. Ele pode aparecer distorcido, mas continua a ser inseparavelmente ligado com seu objeto. A natureza original certamente se tornará evidente novamente quando o bom tempo e as circunstâncias.

Qual é a nossa verdadeira natureza? Somos almas, vindos de Krishna. "Jivera svarupa hoya nitya Krishna dasa". Nossa natureza eterna é para servir a Suprema Personalidade de Deus, Krishna. Estamos todos Krishna dasa ou dasi Krishna, sob qualquer forma. Esta é transcendental. Não pode ser alterado. Este corpo físico pode ser alterado, mas que nunca muda.

Devido a uma determinada causa ou as circunstâncias, a entidade viva se esqueceu de sua natureza eterna ou serviço - o serviço ao Senhor Supremo. Quando a entidade viva feliz recebe a associação dos devotos, em que a associação de sua natureza eterna pode voltar a ser reavivada.


O caráter adquirido é a sua religião ocasional ou função. Qual é ocasional e que é transcendental? Se alguém sabe a diferença, ele pode fazer bhajana real e servir Krishna. Por conseguinte, é essencial conhecer essas verdades. Não devemos pensar: "Eu sou a esposa de que a pessoa", "Eu sou o marido dessa pessoa", "Eu sou da Nigéria", "Eu sou da Inglaterra", "Eu sou cristão", "hindu", "Vaisnava ".

- Srila Bhaktivedanta Narayana Goswami Maharaja

A natureza de um objeto se torna alterada ou distorcida quando ocorre uma mudança no seu interior, quer por força das circunstâncias ou devido ao contato com outros objetos. Com o passar do tempo, a natureza torna-se distorcida fixo e parece ser permanente, como se fosse a natureza eterna do objeto. Esta natureza distorcida não é a verdadeira natureza.


Jaya Srila Gurudeva !


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